Staking verstoort dienstregeling regio Waasland op maandag 14 november

De Lijn betreurt oproep tot staking

De vakbonden ACLVB en ACOD roepen hun chauffeurs op om het werk neer te leggen op maandag 14 november. Ze gaan niet akkoord met de nieuwe dienstroosters naar aanleiding van de verhuis van de stelplaats in Sint-Niklaas. Hoeveel en waar er hinder zal zijn, weet De Lijn pas maandagochtend. Gedetailleerde overzichten vinden de reizigers maandag terug op www.delijn.be.

Overleg

Na intern overleg werden de wijzigingen van de dienstroosters voor 2017 door de drie vakbonden aanvaard. Voor de dienstroosters 2016, ingevoerd op 17 oktober 2016, is door de directie voor elke medewerker gegarandeerd dat er geen loonverlies is tegenover vroegere dienstroosters. Voor ACOD en ACLVB is dit onvoldoende. De Lijn betreurt hun reactie.

Hinder

Op dit moment is het nog te vroeg om de impact voor de reizigers van de actie in het Waasland op maandag 14 november in te schatten. Reizigers kunnen terecht op www.delijn.be voor meer info over de hinder en een stakingsattest voor de werkgever. Op maandag 14 november zijn vanaf 6.15 uur gedetailleerde overzichten van de dienstregeling te raadplegen op onze website.

Marianne Thysebaert Woordvoerster, De Lijn Oost-Vlaanderen
Over De Lijn Oost-Vlaanderen

Over De Lijn in Oost-Vlaanderen

In Oost-Vlaanderen werken iets meer dan 1 500 mensen voor De Lijn. De vloot in eigen beheer omvat zowat 450 bussen en 85 trams. Samen met de chauffeurs van de privé-exploitanten verzekeren de medewerkers van De Lijn elke dag de dienstverlening op ongeveer 160 vaste buslijnen over de hele provincie en 3 tramlijnen in Gent. Jaarlijks vervoeren ze bijna 109 miljoen reizigers en leggen ze in de provincie ongeveer 40 miljoen kilometer af.

De Lijn Oost-Vlaanderen
Brusselsesteenweg 361