Staking verstoort dienstregeling regio Waasland op maandag 14 november

De Lijn betreurt oproep tot staking

Donderdag 10 november 2016 — De vakbonden ACLVB en ACOD roepen hun chauffeurs op om het werk neer te leggen op maandag 14 november. Ze gaan niet akkoord met de nieuwe dienstroosters naar aanleiding van de verhuis van de stelplaats in Sint-Niklaas. Hoeveel en waar er hinder zal zijn, weet De Lijn pas maandagochtend. Gedetailleerde overzichten vinden de reizigers maandag terug op www.delijn.be.

Overleg

Na intern overleg werden de wijzigingen van de dienstroosters voor 2017 door de drie vakbonden aanvaard. Voor de dienstroosters 2016, ingevoerd op 17 oktober 2016, is door de directie voor elke medewerker gegarandeerd dat er geen loonverlies is tegenover vroegere dienstroosters. Voor ACOD en ACLVB is dit onvoldoende. De Lijn betreurt hun reactie.

Hinder

Op dit moment is het nog te vroeg om de impact voor de reizigers van de actie in het Waasland op maandag 14 november in te schatten. Reizigers kunnen terecht op www.delijn.be voor meer info over de hinder en een stakingsattest voor de werkgever. Op maandag 14 november zijn vanaf 6.15 uur gedetailleerde overzichten van de dienstregeling te raadplegen op onze website.